הילה לב אתר

כיצד מטפלים בחרדה על ידי תרגול נשימה נכונה?

שגרת החיים שלנו רוויה במתחים. לעתים, נראה כי עומס המטלות כה כבד, עד שקשה לנו לזכור מתי בפעם האחרונה עצרנו לקחת נשימה. במציאות כזו, אין כל פלא שחרדה הפכה למגיפה של העידן המודרני. אנשים רבים ברחבי העולם המערבי חווים תחושת דחק וחרדה באופן מתמיד ומחפשים אחר פתרונות שיאפשרו להם למתן את המצב ולשפר את הרווחה הנפשית. העלייה בכמות המרשמים לתרופות נוגדות חרדה ומאזנות מצב רוח ניצבת כיום בנקודת שיא. עם זאת, כדי לקדם איזון נפשי ארוך טווח ללא תלות בתרופות, נדרש פתרון עמוק ושורשי. כאן, נסביר על יחסי הגומלין העמוקים שבין נשימה נכונה ובין טיפול בחרדה וכיצד נוכל לגייס את הנשימה שלנו לטובת בריאות הנפש.

כיצד משפיעה הנשימה על המצב הנפשי?

נשימה אינה רק פעולה בלתי רצונית החיונית לחיים. הנשימה שלנו מגיבה ללא הרף למצבנו הרגשי. כשהמוח שלנו מזהה סכנה, הגוף כולו נדרך, הדופק מאיץ והנשימה שלנו נעשית רדודה ומהירה. כשאנו אכן ניצבים מול סכנה ברורה ומידית – מדובר בפונקציות מצילות חיים שמאפשרות לנו לפעול במהירות ונחישות. עם זאת, כאשר מדובר במתח ללא נמען ברור, אנו פשוט מוצאים את עצמנו משותקים. השליטה בנשימה תאפשר לנו לעצור את מעגל המצוקה, להבטיח שהנשימה לא תעצים את החרדה ותקדם יכולת ניהול עצמי גבוהה יותר. 

כיצד משמש תרגול נשימה כטיפול בחרדה?

אחת הטכניקות היעילות למיתון חרדה באמצעות נשימה היא נשימה מעגלית, או רברסינג. טכניקת נשימה זו מתמקדת בתהליך נשיפת האוויר ומאפשרת לתרגל נשימה מודעת. הטכניקה מסייעת בהרגעת מערכת העצבים ומתמקדת בריקון מלא של הריאות והארכת הנשיפה. טכניקה זו מסייעת להאט את הנשימה, מקדמת הרפיה ומפחיתה חרדה. אחת מתכניות הטיפול של הילה לב היא "מתנועת חיים שקפאה לתנועה חדשה – ריברסינג".

כיצד זה עובד?

ישנם כמה תהליכים פיזיולוגיים הלוקחים חלק בתרגול נשימה זה.

  • הנשימה המעגלית מפעילה את מערכת העצבים הפארה-סימפתטית, האחראית על תפקודי המנוחה והעיכול של הגוף. הפעלה זו מסייעת לנטרל את דפוסי התגובה הפרימיטיביים המופעלים כשמתעוררת תחושת סכנה ומאפשרת למתן חרדה ולקדם רוגע. 
  • נשיפה איטית ומבוקרת מאטה את קצב הלב, שלעתים קרובות מוגבר במהלך התקפי חרדה. 
  • תרגול רברסינג דורש ריכוז ותשומת לב. הפעילות הממוקדת מסיחה את הדעת ממחשבות טורדניות ודימויים מעוררי חרדה ומסייעים להשיב את תשומת הלב לרגע הזה. 
  • נשיפת אוויר נכונה מבטיחה שיותר פחמן דו חמצני ייפלט מהגוף, מה שמאפשר חילוף חמצן יעיל יותר בדם. חמצון הדם המשופר משפר את מצב הרוח ומצמצם את התסמינים הפיזיולוגיים של החרדה.

במשך שנים, למדתי לעומק את ההשפעה העמוקה שיכולה להיות לכל שאיפה ונשיפה על מצבנו הנפשי. בליווי צמוד ועם טווח רחב של טכניקות נשימה, אסייע לך למתן מצבי חרדה ולקדם איזון גוף נפש בחייך. למידע נוסף ולתיאום שיחת ייעוץ, ניתן להשאיר פרטים כאן ואחזור אליך בהקדם.

מהו ההבדל בין נטורופתית לדיאטנית?

כיצד מטפלים בחרדה על ידי תרגול נשימה נכונה?

ממחלה להחלמה – טיפול טבעי בסרטן

ניוזלטר

הירשם לניוזלטר שלי לפוסטים חדשים בבלוג. הישאר מעודכן מתיבת הדואר הנכנס שלך!

פוסטים אחרונים

מהו ההבדל בין נטורופתית לדיאטנית?

אישה מתרגלת נשימה ליד הים

כיצד מטפלים בחרדה על ידי תרגול נשימה נכונה?

מיצוי היפריקום - משמש בנטורופתיה לשיפור מצב הרוח

ממחלה להחלמה – טיפול טבעי בסרטן

אודות היוצרת

נטורופתית ,תזונאית (N.A) הרבליסטית קלינית (CI.H)

למעלה מעשור שאני עוזרת לאנשים לקדם את בריאותם ולעשות שינויים מעצימים בחייהם.

דילוג לתוכן